سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه تاب آوری Resilience Media

23 راه ساده برای توسعه تاب آوری

 

چگونه یک مددکار تاب آور شویم؟

23 راه ساده برای توسعه تاب آوری

23 راه ساده برای توسعه تاب آوری: دراین مطلب به 23 راه ایجاد تاب آوری و قوی تر شدن یک فرد مددکار اجتماعی با هدف ارتقاء کیفیت حرفه ای و شغلی مطرح می گردد. امید است برای مخاطبین این رسانه مفید و موثر واقع شود.

23 راه ساده برای توسعه تاب آوری

چگونه یک مددکار تاب آور شویم؟

23 راه ساده برای توسعه تاب آوری

کاری از کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری ایران

1: مراقبت از خود

اولویت دادن به نیازهای خود برای ایجاد تاب آوری و انعطاف پذیری مهم است. موقعیت‌های دشوار سعی می‌کنند شما را از بین ببرند، و این موضوع اغلب باعث می‌شود که خودتان را نادیده بگیرید. با تمرین مراقبت از خود و عشق به خود، می توانید در برابر آزمون ها و مصیبت های زندگی انعطاف پذیرتر شوید.

2: خوشبین باشید

این امر به ویژه از نظر اضطراب و استرس بسیار مهم است.

اجازه ندهید که احساسات شما به خاطر مشکلات جزئی درگیر شود، در غیر این صورت وقتی همه چیز واقعاً بد شکل می شود، در خطر شکسته شدن قرار خواهید گرفت. با نگاه کردن به جنبه های روشن، حتی در زمان های تاریک و سخت نیز دیدگاه مثبتی خواهید یافت.

3: هرگز از آنچه اتفاق نیفتاده است نهراسید

شما می توانید زندگی را با ترس از بدترین اتفاق سپری کنید! اما این فقط شما را پایین می آورد و باعث درد و اضطراب غیر ضروری می شود.

هنگامی که مشکلی پیش می آید، راهی برای مقابله با آن پیدا خواهید کرد، و هیچ فایده ای ندارد که انرژی خود را برای چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده است هدر دهید.

4: سازگار باشید

یکی از قوی‌ترین راه‌های ایجاد تاب‌آوری، سازگاری است.

همه چیز همیشه مطابق میل شما پیش نمی رود و برنامه ها می توانند در آخرین لحظه تغییر کنند، بنابراین به جای اینکه اجازه دهید یک موقعیت پیش بینی نشده از نظر احساسی روی شما تأثیر بگذارد، باید یاد بگیرید که با جریان زندگی حرکت کنید.

5: خود اندیشی

وقتی صحبت از ایجاد تاب آوری و انعطاف‌پذیری به میان می‌آید، خوداندیشی یک مورد کلیدی است.

نگاه کردن به شادترین لحظاتی که در زندگی سپری کرده اید به تمرکز ذهنتان بر موقعیت‌های مثبت کمک می‌کند، حتی زمانی که سُرخورده هستید! و در زندگی با مشکل مواجه هستید.

قدر پیشرفت خود را بدانید و شروع کنید به برنامه ریزی برای کارهایی که می خواهید در چند سال آینده انجام دهید.

6: اطراف خود را با عزیزان احاطه کنید

دوستان، خانواده و عزیزان شبکه ایمنیِ عاطفی شما را در زندگی تشکیل می دهند و زمانی که ناامید هستید از شما حمایت خواهند کرد.

اهمیت دوستان نزدیک و خانواده هنگام مواجهه با غم و اندوه آشکار می شود، بنابراین روابط قوی ایجاد کنید و زمانی که دیگران نیز به آن نیاز دارند، حمایت خود را ارائه دهید.

7: شبکه حمایت اجتماعی خود را رشد دهید

داشتن یک شبکه حمایت اجتماعی قوی به این معنی است که شما شبکه گسترده ای از دوستان و همکاران را در اطراف خود دارید که در مواقع بحران از شما حمایت قاطعانه خواهند نمود.

با این حال، مهم است که این روابط را بدیهی ندانید! بلکه باید آنها را تقویت کنید و از متقابل بودن آنها اطمینان حاصل کنید. یقیین بدانید اگر از دیگران حمایت کنید، آنها نیز به شما کمک خواهند کرد تا نگرانی ها از بین بروند.

کنار آمدن با تعاملات اجتماعی در محل کار برای برخی از ما آسان تر از دیگران است. استفاده از تکنیک‌های «آینه‌سازی» را برای ایجاد ارتباط با افراد دیگر در نظر بگیرید.

اهمیت نقش‌آفرینی را برای نشان دادنِ موقعیت‌های اجتماعی دشواری که قرار است با آن‌ها روبرو شوید، در نظر بگیرید و واکنش‌های خود و دیگران را در موقعیت‌های چالش‌برانگیز آزمایش کنید. این یک راه عالی برای آمادگی بهتر برای تعاملات اجتماعی است و اعتماد به نفس شما را ارتقاء می بخشد.

23 راه ساده برای توسعه تاب آوری

23 راه ساده برای توسعه تاب آوری