سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه تاب آوری Resilience Media

نمونه رفتارهای تاب آوری

رفتار تاب آور و تاب آوری در زندگی

نمونه رفتارهای تاب آوری

یک فرد تاب‌آور می‌داند که موفقیت یا شکست در یک زمینه از زندگی، اغلب بر سایر زمینه‌های زندگی نیز تأثیر می‌گذارد. داشتن نگرش مثبت نسبت به آینده و ایجاد ذهنیت رشد احتمالاً یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای ایجاد تاب آوری انجام دهید. پرورش ذهنیت رشد شامل تمایل به مبسوط بودن و سازگاری و یادگیری تغییر است.

نمونه رفتارهای تاب آوری

رفتار تاب آور و تاب آوری در زندگی

نمونه رفتارهای تاب آوری

کاری از کارگروه آموزش در رسانه تاب آوری

نمونه های زیادی از رفتار تاب آوری وجود دارد. برخی از ویژگی های رفتار تاب آوری عبارتند از:

  • شکست ها را ناپایدار می بینید
  • بازنگری شکست ها به عنوان فرصت هایی برای رشد
  • شناخت تحریف های شناختی به عنوان باورهای نادرست
  • مدیریت احساسات و تکانه های قوی
  • تمرکز بر رویدادهایی که می توانید کنترل کنید
  • خود را قربانی نمی بینید
  • به تمام جنبه های زندگی خود متعهد باشید
  • داشتن نگرش مثبت به آینده و توسعه ذهنیت رشد

از دست دادن یک مشتری، حتی یک مشتری بزرگ، پایان دنیا نیست. تاب آور ماندن و داشتن دیدگاهی می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که میلیون ها مشتری برای جذب شما وجود دارد.

بازنگری (تغییر چارچوب) یکی دیگر از تکنیک های فوق العاده است. فرض کنید شخصی به مصاحبه شغلی رفته است اما آن شغل را پیدا نکرده است. یک فرد تاب آور متوجه می شود که شاید این کار برای آنها نبود. آنها منابع خود را جمع می کنند و شروع به جستجوی گزینه های جایگزین برای فرصت ها می کنند.

تحریف های شناختی نیز وارد عمل می شوند. تحریف های شناختی اساساً باورهای نادرستی هستند. اینها چیزهایی هستند که ما خود را متقاعد می کنیم که درست هستند و تفکر منفی را تقویت می کنند. چالش در قالب بندی مجدد این تحریف ها در چارچوب ذهنی تاب آورتر است.

یکی از نمونه ها شخصی است که در یک شرکت هواپیمایی دچار تاخیر پرواز شده است. یک فرد غیر تاب آور ممکن است فکر کند که همیشه اتفاقات و رویدادهای بد برای او اتفاق می افتد. آنها همچنین ممکن است فکر کنند تأخیر در پرواز بسیار ناخوشایند است. در نتیج? این تفکر، ممکن است خشم یا استرس را تجربه کنند.

یک فرد تاب آور می تواند با شناخت چارچوب ذهنی منفی، تفکر خود را تغییر دهد. در نتیجه، آنها می توانند به خود بگویند که به جای مضطرب شدن، می توانند توقف کنند و یک غذای خوب بخورند یا یک کتاب خوب بخوانند. این افکار تاب آور جدید می تواند به آنها کمک کند تا ناراحتی های زندگی را مدیریت کرده و استرس را کاهش دهند.

مدیریت احساسات و تکانه های قوی یکی دیگر از عوامل کلیدی در تاب آوری است. فرض کنید یک نفر عصبانی می شود. آن‌ها می‌توانند خشم خود را از کسی که در آن نزدیکی است بیرون بیاورند یا یاد بگیرند که ادامه دهند و متمرکز بمانند.

نمونه رفتارهای تاب آوری

نمونه رفتارهای تاب آوری

تمرکز بر روی رویدادهایی که می توانید کنترل کنید، نمونه عالی دیگری از رفتار تاب آور است. برخی چیزها به سادگی خارج از کنترل ما هستند. ترافیک یکی از آن موارد خواهد بود. می توانید عصبانی شوید و سر رانندگان هم فریاد بزنید، یا موسیقی را روشن کنید و به ایده های جدیدی برای پروژه بعدی خود فکر کنید. انتخاب باشماست.