سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه تاب آوری Resilience Media

استراتژیهای تابآوری برای مقابله و بازگشت قویتر

استراتژی‌های تاب‌آوری برای مقابله و بازگشت قوی‌تر

چند نکته اساسی وجود دارد که درمانگران می توانند از آنها پیروی کنند که می تواند به عنوان جعبه ابزاری جهت توسعه استراتژی هایی برای مهارت های تاب آوری با هدف مبارزه با خستگی و فرسودگی شغلی عمل کند.

استراتژی های تاب آوری

استراتژی‌های تاب‌آوری برای مقابله و بازگشت قوی‌تر

کاری از کارگروه آموزش در رسانه تاب آوری ایران

مهارت ها، عوامل و استراتژی های تاب آوری

به گفته ایرنه روزنبرگ جاورز، روان درمانگر خصوصی در شهر نیویورک، آگاهی از فرسودگی شغلی مشاور نیز مهم است.

به گفته جاورز، چند نکته اساسی وجود دارد که درمانگران می توانند از آنها پیروی کنند که می تواند به عنوان جعبه ابزاری جهت توسعه استراتژی هایی برای مهارت های تاب آوری با هدف مبارزه با خستگی و فرسودگی شغلی عمل کند. (جاورز، 2015)

طرح خودمراقبتی برای درمانگرانی که فرسودگی شغلی مشاوره را تجربه می کنند:

  • ورزش
  • برای تنهایی وقت بگذارید
  • درگیر خودگویی مثبت شوید
  • بیشتر بیرون بروید و زندگی را تجربه کنید
  • از شکست درس بگیرید
  • هم شوخ طبعی و هم کنجکاوی را در خود پرورش دهید
  • از خود و مراجع تان انتظارات واقع بینانه داشته باشید

کار کردن با کسانی که در زندگی در حال مبارزه هستند می تواند خسته کننده باشد. به عنوان یک درمانگر، مهم است که به یاد داشته باشید که در تمرینات خودمراقبتیِ خوب برای جلوگیری از فرسودگی شغلی شرکت کنید. ممکن است این نکات ساده به نظر برسند، اما نکات مهمی هستند که باید در نظر داشته باشید.

استراتژی‌های تاب‌آوری برای مقابله و بازگشت قوی‌تراستراتژی‌های تاب‌آوری برای مقابله و بازگشت قوی‌تر

ورزش فرصت فوق العاده ای برای کاهش استرس فراهم می کند. انجام نوعی ورزش روزانه مانند پیاده روی یا انجام حرکات کششی یا یوگا می تواند به شما کمک کند تا با فرسودگی شغلی مشاوره کنار بیایید.

همچنین مهم است که زمانی را برای تنهایی اختصاص دهید و به یاد داشته باشید که درگیر صحبت های مثبت با خود باشید. یک درمانگر به معنای واقعی کلمه در حال ورود به دنیای مراجع است که می تواند از نظر روانی فشرده باشد.

به همین دلیل، مهم است که مدتی را برای سم زدایی و بازتاب خود صرف کنید. وقت گذاشتن برای مدیتیشن، یادداشت روزانه و تکرار پیشنهادات مثبت می تواند به شما کمک کند تا تعادل بیشتری داشته باشید.

در طول زمان ناکامی ها و شکست هایی وجود خواهند داشت، بنابراین مهم است که یاد بگیرید چه زمانی یک قدم به عقب بردارید و زمانی را با خانواده و دوستان بگذرانید. وقتی همه چیز شکست می خورد، بهترین استراتژی ممکن است شوخ طبعی و کنجکاوی باشد، زیرا به شما کمک می کند به یاد داشته باشید که یادگیری تاب آوری یک فرآیند است.