سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه تاب آوری Resilience Media

پیوندهای خانوادگی و تقویت تاب آوری افراد

پیوندهای خانوادگی و تقویت تاب آوری افراد

کودکانی که تاب آوری دارند بهتر می توانند با ناامیدی روبرو شوند، از شکست درس بگیرند، با شکست کنار بیایند و با تغییرات سازگار شوند. هنگامی که به عزم، صلابت و پشتکار کودکان برای مقابله با مشکلات و کنار آمدن با چالش های عاطفی مدرسه و زندگی توجه می کنیم، تاب آوری را در کودکان تشخیص می دهیم.

فرهنگ والدین و تاب آوری

پیوندهای خانوادگی و تقویت تاب آوری افراد

کاری از کارگروه آموزش در رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

فرهنگ نیز مانند مُدل فرزندپروری بر شکل گیری تاب آوری در کودکان تأثیر می گذارد. علاوه بر این، هنجارها و ساختارهای اجتماعی پارامترهای خاصی را تعریف می کنند که پتانسیل کودک را برای رفاه، موفقیت و نشاط به حداکثر یا به حداقل می رساند.

برای مثالی که توسط Gonzales و همکارانش تحقیق شده است. (2008)، بسیاری از خانواده‌های مکزیکی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، مفهوم فرهنگی عمیقی از خانواده‌گرایی دارند. این امر برای خانواده به عنوان یک واحد و تعهداتی که یک فرد به خانواده خود مدیون است، ارزش بالایی قائل است.

به گفته نویسندگان، شبکه های خانوادگی فشرده “به عنوان یک حائل در برابر شرایط اجتماعی نامطلوب عمل می کنند.” این امر از جوانان لاتین تبار در برابر ناملایماتی که ممکن است به عنوان رنگین پوست در مناطق خاصی در آمریکا با آن مواجه شوند محافظت می کند.

فرهنگ والدین و تاب آوری

این پیوندهای خانوادگی استحکام و تاب آوری افراد را تقویت می کند.

با این حال، همه عوامل اجتماعی- فرهنگی تاب آوری ایجاد نمی کنند، این تغییر اخیر نشان می دهد که چگونه برای مثال در ایالات متحده، ظهور فرزندپروریِ بیش از حد محافظت کننده، ممکن است مانع از رشد فردی شود.

پیوندهای خانوادگی و تقویت تاب آوری افرادپیوندهای خانوادگی و تقویت تاب آوری افراد