رسانه تاب آوری Resilience Media

تقویت و توسعه تاب آوری از طریق پشتیبانی شبکه حامی

صحبت کردن در مورد مشکلات زندگی آنها را از بین نمی‌برد، اما اشتراک‌گذاری مسائل و مشکلات با یک دوست یا یکی از عزیزانِ حامی می‌تواند باعث شود که مردم احساس کنند کسی را در کنار خود دارند که می تواند موجب تقویت و توسعه تاب آوری از طریق پشتیبانی شبکه حامی بشود.

به دنبال پشتیبانی باشید

تقویت و توسعه تاب آوری از طریق پشتیبانی شبکه حامی
پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز

صحبت کردن در مورد مشکلات زندگی آنها را از بین نمی‌برد، اما اشتراک‌گذاری مشکلات و مسائل با یک دوست یا یکی از عزیزانِ حامی می‌تواند باعث شود که مردم احساس کنند کسی را در کنار خود دارند که می تواند از توسعه تاب آوری شان حمایت کند. بحث در مورد مسائل زندگی با دیگران همچنین می تواند به افراد کمک کند تا در مورد چالش هایی که با آن روبرو هستند بینش لازم و کافی را پیدا کنند یا حتی ایده های جدیدی برای مدیریت آنها ارائه دهند.

برای کمک به کودکان جهت ایجاد شبکه حمایتی، بزرگسالان باید از مهارت های اجتماعی خوب مانند به اشتراک گذاشتن احساسات، همدلی، همکاری و کمک به دیگران و ابراز قدردانی استفاده کنند و به یاد داشته باشند که رفتار خوب کودک را تقویت کنند.

بر آنچه در کنترل شما است تمرکز کنید

وقتی با یک بحران یا مشکل مواجه می‌شویم، می‌توان به راحتی تحت تأثیر مواردی قرار گرفت که بسیار خارج از کنترل ما هستند. به‌جای اینکه آرزو کنیم راهی برای بازگشت به گذشته یا تغییر موارد مشکلات به وجود آید، تمرکز بر آنچه که می‌توانیم مستقیماً بر روی آنها تأثیر بگذاریم می‌تواند مفید باشد. بزرگسالان همچنین می توانند با صحبت در مورد موقعیت خود و کمک به آنها در برنامه ریزی برای چگونگی واکنش کودکان، این مهارت را تشویق کنند.

حتی زمانی که وضعیت وخیم به نظر می رسد، برداشتن گام های واقع بینانه می تواند به بهبود شرایط کمک کند. هر چقدر هم که این مراحل کوچک باشند، می توانند حس کنترل و تاب آوری شما را بهبود بخشند.

استرس را مدیریت کنید

ایجاد عادات سالم مدیریت استرس راهی موثر برای افزایش تاب آوری عمومی است.

این عادات می تواند شامل رفتارهایی باشد که به سلامت عمومی کمک می کند، مانند خواب کافی و ورزش مناسب و همچنین اقدامات خاصی که در لحظات استرس انجام می شوند که به طور مثال عبارتند از: